Үйлчлүүлэгчийнхээ итгэлийг уландаа гишгэж “Луйвар” нь цайрсан ХААН банк
ХААН банктай холбоотой нэгэн дуулиан шуугиан өчигдөр цахим ертөнцөд “Өндөрөө” авлаа. Тодруулбал, өчигдөр "ХААН банк"-ны харилцагч Д.Анхбаяр гэх хүний данснаас хоёр сая төгрөгийн зарлага гарсан байна. Түүний дансанд энэ сарын 3-ны өдрийн 15:49 минутад хоёр сая төгрөгийн орлого орсон ч 40 минутын дараа эргэн зарлага болон гарчээ. Дансан дахь хоёр сая төгрөг нь гэнэт алга болсон асуудлаар харилцагч тус банкинд өөрийн биеэр хандаж “Хаашаа хэн рүү ямар утгатай гүйлгээ хийсэн нь тодорхойгүй байна. Шалгуулах гэсэн юм” гэхэд “Хэдэн цагт хийгдсэн нь мэдэгдэхгүй байна. Цагдаад ханд” гэхээс өөр хариулт өгөөгүй аж. Уг нь бол иргэн өөрийн дансны гүйлгээр харах ёстой. Тийм ч эрхтэй санагдах юм. Гэтэл харилцагчдынхаа мэдээллийг найдвартай хамгаалж чадах итгэлтэй түнш хэмээн өөрсдийгөө дөвийлгөдөг ХААН банкны хувьд үйлчлүүлэгч дансан дахь мөнгөө ямар учраас хэн рүү шилжсэн болохыг асуухад “Бид мэдэхгүй. Цагдаадаа ханд” гэсэн нь “Системд алдаа гарсан тул гүйлгээ хийх боломжгүй” гэдэг бичиг гарч ирдэг АТМ-тэй “Агаар” нэг мэт. “Үйлчлүүлэгчээ хаанд өргөмжилнө” уриатай ч ийнхүү үйлчлүүлэгчийнхээ итгэлийг уландаа гишгэж “Луйвар” нь цайрсан ХААН банк.
Өдөрт хамгийн багадаа 77800 төгрөг ямар ч зарлаггүйгээр ХААН банкны “Халаас” руу ордог
Нэг бяцхан бодлого бодъё “ХААН банкны АТМ улсын хэмжээн нийт 778 ширхэг байдаг юм байна. 778 АТМ-ээр тус бүр нэг иргэн үйлчлүүлдэг гэж тооцоход өдөрт хамгийн багадаа 77800 төгрөг ямар ч зарлаггүйгээр ХААН банкны “Халаас” руу ордог гэсэн үг. Энэ тоог хоёр дахин үржүүлбэл 155600 төгрөг болно. Гэхмэтчилэн гурав, дөрөв дахин үржүүлэхэд багагүй хэмжээний мөнгө дүн гарна. Энэ бол ХААН банкны цахим үйлчилгээний нэгнээхэн хэсэг. Цаашилбал, Интернэт банк, Мобайл банк, Телефоны банкны үйлчилгээ, Ухаалаг мэдээ, И-Билинг, Cash back үйлчилгээ, Гадаад гуйвуулга зэрэг маш олон үйлчилгээ үзүүлэх нэрийдлээр шимтгэл авна. Эдгээр үйлчилгээний шимтгэл нь АТМ-ынх шиг зуун төгрөгөөр хэмжигдэхгүй хэрэглээ, зэрэглэлээсээ хамаарч хэдэн мянгаар яригдах шимтгэл авдаг.
Техник, тоног төхөөрөмжөө шинэчилсэн ч иргэдэд бус ХААН банк тус болсон уу
Тус банктай холбоотой гомдол, санал тасардаггүй. Та бидний дунд энэ банкаар үйлчлүүлж байхдаа бухимдаж, ундуйцдаггүй хүн олон. Аль ч салбарт нь очиж үйлчлүүлсэн ч оочер дугаар ихтэй байх нь наад захын жишээ. Теллерүүд нь хурдан шуурхай үйлчилнэ гэж байхгүй. Гэтэл энэ бүх асуудлыг цогцоор нь шийдэх нэгэн гарч болсон юм. Тэр нь иргэдэд бус ХААН банкинд ашиг, тусаа өгч байгаа нь илт. Тодруулбал, ХААН банк өнгөрсөн наймдугаар сард АТМ-ын бэлэн мөнгөний шимтгэлээ нэмэгдүүлсэн юм. Өмнө нь АТМ-аас авах мөнгөний хэмжээнээс үл хамаараад шимтгэл нь 100 төгрөг байсан бол өдгөө 100 мянга хүртэлх зарлагад 150, 101 мянгаас дээш бол 200 төгрөгийн татаас авдаг болсон.
Тухайн үед учрыг нь тодруулахад “Манайх хэрэглэгчиддээ илүү шуурхай, чирэгдэлгүй үйлчлэх үүднээс техник, тоног төхөөрөмжөө бүгдийг нь сайжруулж байна. Өндөр өртгөөр системээ шинэчилж буй тул АТМ-ын шимтгэлийг нэмэх шаардлага гарсан. Бусад үнэ тариф бол өөрчлөгдөөгүй” гэж тайлбарлаж байсан удаатай. Хэрэглэгчиддээ илүү шуурхай, чирэгдэлгүй үйлчлэх үүднээс техник, тоног төхөөрөмжөө шинэчлэсэн гэх нэрийдлээр иргэдээс авах шимтгэлийн мөнгөө нэмж баг багаар нэмсэн гэдэг нь илт байна. Түүгээр ч зогсохгүй иргэдэд түргэн шуурхай үйлчилнэ хэмээн теллерүүдийг үгүй болгож, "Экспресс банк" хэмээх хүнгүй АТМ-ууд бий болсон. Гэвч "Экспресс банк"-ы үйл ажиллагаа доголдож, иргэдийн картнаас бага гэлтгүй шулсаар. Тодруулбал өнгөрсөн 7 хоногт танил минь манайд ирэхдээ монгол хүний зан юм хойно айлд хоосон орохгүй гэсэн дээ сүү, жимс, үзэмж зэрэг ойр зуурын зүйл авч ирэхэд гэж бөөн асуудал орсоноо ярьсан юм. Тэрбээр “"Экспресс банк"-аар үйлчлүүлж картнаасаа 40 мянган төгрөгийн зарлага хийжээ. Картаа авчихаад мөнгө гарч ирэхийн хүлээж байтал“Системд гэмтэл гарч гүйлгээ амжилтгүй боллоо” гэсэн бичиг дэлгэцэн дээр гарч иржээ. Энэ мэтчилэн жижиг, сажиг гэмтэл гарсан мэтээр харагдуулан байж үйлчлүүлэгчиддээ луйвардах үйлдэлтэй та, бид өдөр бүр таарсаар л.